Wordt u onze donateur?
De instandhouding van ons monument kunnen wij niet zonder uw steun  realiseren! Wij hebben wij ook u nodig! De bevlogenheid met het erfgoed van de Luciakerk door de Ravensteinse bevolking biedt een basis van vertrouwen dat het erfgoed breed gedragen ondersteuning voor de toekomst mag verwachten.

Culturele ANBI-status

Voor Stichting Anna Lucia Ravenstein zal bij de belastingdienst een verzoek worden ingediend om erkend te worden als een culturele ANBI-status. Om als culturele ANBI te worden aangemerkt moet de instelling voor minstens 90% actief zijn op cultureel gebied.

Wat is het belastingvoordeel voor donateurs van een culturele ANBI?

Voor structurele donateurs van een culturele ANBI geldt een extra giftenaftrek. Particulieren mogen in hun aangifte inkomstenbelasting een gift aan een culturele ANBI met 1,25 verhogen en als gift aftrekken. Ondernemingen die onder de vennootschapsbelasting vallen, mogen 1,5 keer het bedrag van een dergelijke gift aftrekken in de aangifte vennootschapsbelasting.

Fondsenwerving

Wordt vriend of vriendin van Lucia | Wordt donateur om Lucia te steunen

Vriend(in)                                     tot € 50,00 per jaar

Waardevolle vriend(in)              € 75,00 per jaar (incl. medezeggenschap)

Dierbare vriend(in)                     € 100,00 per jaar (incl. medezeggenschap)

Onmisbare vriend(in)                 € 250,00 per jaar (incl. medezeggenschap)

De Club van 500

Naast de reguliere fondswerving zal actief worden gebouwd aan de Club van 500.

De Club van 500 is een verzameling particulieren en bedrijven die Lucia gedurende vijf jaar ondersteunen voor tenminste € 500,- per jaar. Als clublid wordt u uitgenodigd voor speciale evenementen en zult u op gepaste wijze intensief betrokken worden bij  gebeurtenissen en mijlpalen rondom de instandhouding.
Bovendien bent u altijd als eerste op de hoogte van het belangrijkste nieuws en ontvangt u periodiek een mailing over Lucia. Clubleden krijgen de mogelijkheid om hun persoonlijke of zakelijke netwerk een uniek kijkje achter de schermen van Lucia te bieden.

Onder de leden van de Club van 500 bevinden zich ook de ambassadeurs van Lucia.