Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Lucia kan 7 dagen per week opengesteld worden en dienstdoen als ontvangst voor eerder beschreven gelegenheden. De bemensing van de receptie, ontvangst van gasten, schoonmaak en lichte onderhoudswerkzaamheden worden onder begeleiding uitgevoerd door medewerkers met een (lichte) afstand tot de arbeidsmarkt als werkpost. Hiervoor wordt een samenwerkingsverband gezocht met gemeente Oss, IBN en Stichting Driestroom te Elst.
Met deze laatste hebben de initiatiefnemers al een sterke samenwerking.

Duurzaam ondernemen

Leveranciers worden zo veel als mogelijk gezocht binnen het aanbod van Ravensteinse en regionale ondernemers. Er zal prioriteit worden gegeven aan de inkoop van duurzaam geproduceerde en geteelde producten uit de regio. Bij het uitwerken van de renovatieplannen is het de ambitie om een zo duurzaam en energie neutraal mogelijk gebouw te realiseren, een en ander binnen de beschikbare financiële mogelijkheden.

Lucia biedt ruimte aan maatschappelijke activiteiten

Lucia ondersteunt maatschappelijke activiteiten die verbinding brengen in de sociale en maatschappelijke context van de Ravensteinse gemeenschap.