Cultureel

Concerten van klassieke en lichte muziek, theater en film

In samenwerking met de Lievekamp en Muzelinck presenteren wij in Lucia een programmering van uiteenlopende uitvoerende kunst. In ons aanbod vindt u een diversiteit van klassieke en lichte muziek, cabaret, kleinkunst van amateurs en professionele artiesten. De beleving van exclusieve intimiteit die u wordt geboden tijdens een avondje Lucia zal u de volgende ochtend nog beroeren.

Onze zaal biedt ruimte aan ruim 250 zitplaatsen. Bij binnenkomst biedt de kleine foyer ruimte voor een drankje en in er een mogelijkheid voor (bewaakte) garderobe.

Exposities van religieuze kunst en algemene kunstvormen

Als decor zullen wisselende exposities getoond worden aan bezoekend publiek.

In o.a. de vaste glazen vitrines zal getracht worden om een vaste presentatie te bieden aan religieuze kunst met een verbindende factor met de geschiedenis van het Land van Ravenstein.

Yogalessen, periodieke bezinning- en meditatiedagen, filosofie bijeenkomsten.

Het bevorderen van zingeving behoord tot een kernactiviteit die we willen ontplooien in Lucia. Hiermee slaan we een brug naar het verleden met een blik naar de toekomst. Periodiek worden bijeenkomsten georganiseerd die aanzetten tot een bewustere, betrokken maatschappij.